Perjalanan Alam Perkahwinanku

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 10, 2013

Diet dan Kecewa


Assalamualaikum,...

 
Hai kawan-kawan...thanks sebab sudi singgah blog ne.
Ni nak story sikit...saya sekarang nie tengah berdiet...extrem gituuu..
Sebab ingatkan lemak2 dalam badan nie dah lama check in tp check out tak penah2...
So aku dah start diet mulai 6.12.13 hari tu... And aku iku DIET ATKINS....
Berkesan ke tak dekat lemak2 aku nie.....let check....
Ok berat permulaan aku adalah 63kg...ini timbang kat Klinik Asia Bakri
So hari ke-4 diet aku pergi ke Klinik tu untuk timbang berat...and result is 60kg...
Wow macam x sangka plak penurunan sampai gitu yer.....jadi aku dah berjaya kurangkan 3kg..... Babai lemak 3kg....
Tinggal lagi 5kg nak buang...sebab target nak brt 55kg jer...x gmok x kurus...sederhana katakan...g pon cian hubby peluk bini tulang je nanti,....
 
Btw...hari ari ke-6 diet.....sangat sedih sebab TERMAKAN mangga yang sedap siap ada kuah rojak Mak Pon lagi.....hancusss diet aku...
Dah abis makan baru rasa sedih....kecewa.... Proses ketosis amik masa 2 hari...
Macam mana tu.....mangga dah masuk dalam perut...dalam diet nie,buah buah x boleh makan.....
 
Sedih giler......sedih......trus xda mood keja.....nak tido ditemani rasa kecewa..

4 comments:

  1. betol...saya pun tengah diet...kalau termakan (tak kuat iman, nak makan jugak)..pas makan tu terus rasa menyesal...sedih sob sob sob :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...sedih giler,smpai xda mood...kenapa lah hati ni x kuat semangat

      Delete
  2. susah juga diet atkins ni eh... x pe... terus usaha nisa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie tgh kumpul kekuatan utk start balik...nak suprisekan suami kononnya...fight...fight..fight

      Delete