Assalamualaikum,...
Hai
kawan-kawan...thanks sebab sudi singgah blog ne. Aku nak cerita pasal TNB
nie...kisahnya aku kan dah pindah umah, from JB to Muar....
So kena
deactivate lah api kat umah Meldrum JB tu. Aku dah pergi ke TNB Jalan Yahya
Awal untuk uruskan proses tu. Then dalam surat tu, proses untuk kembalikan wang
cagaran adalah dalam tempoh 30hari. Yes, aku x kisah sebenarnya pasal duit tu RM120
tapi yang aku kesah sekarang nie kenapa tiada surat atau memo mengatakan benda
tu dah di proses, api dah potong ker...balance duit cagaran tu ada ke xder...
Ni diam seribu
bahasa jer.....macam nie ker cara diorang treat pelanggan. Rasa nak complaint
jer....amik duit cepat, tapi pengurusan hampeh.
Aku lebih salute
pada SAJ (Syarikat Air Johor)...dalam tempoh seminggu dah sampai surat
mengatakan air dah dipotong dan balance duit cagaran sekian2...x sampai sebulan
dah sampai surat yang mengatakan proses pemotongan dah dibuat dan dikepilkan Cheque
walaupun Cuma RM19 jer...
TNB plak, aku dah
tepon call centre dengan orang yang incas benda nie...tapi xda orang nak
angkat, agaknya pejabat dorang nie xda orang keje kot.. Ke ngulor...hahaha...
Minta maaf pada sesape yang terasa....bubye
As salam
ReplyDeleteselamat berkenalan
susah jugak macam nie..huhhuhuh
nati kalau orang curi guna elektrik kita jugak yang kena bayar....